Vrouw met Alzheimer vergeet werkzaamheden, supermarkt weigert haar te ontslaan

Vrouw met Alzheimer vergeet werkzaamheden, supermarkt weigert haar te ontslaan

Niet ontslagen

Maar dat is niet wat de leiding van de supermarkt deed. Sterker nog, ze haalden alles uit de kast om de vrouw zo goed mogelijk te helpen. Wanneer de vrouw niet meer wist hoe ze haar werk moest doen, werd ze bijgewerkt. Ook werden uren gewisseld en kregen haar collega’s speciale training om met de vergeetachtigheid van de vrouw om te gaan. De supermarkt vroeg zelfs aan Doron of er misschien nog iets was wat zij voor zijn moeder konden doen.

”Sainsbury’s heeft mijn moeder zien verslechteren tot het punt dat ze het afgelopen jaar elke dag verward naar de winkel ging, alsof ze er nooit eerder was geweest. Ze hebben haar altijd ondersteund en deden er alles aan om te zorgen dat ze gelukkig was en zich gewaardeerd voelde.”

Nieuwe functie

Toen zijn moeder niet langer boodschappen kon pakken, creëerde de winkel zelfs een nieuwe rol voor haar. “Het gevoel van eigenwaarde en trots heeft onmiskenbaar geholpen met aspecten van haar Alzheimer, zoals iets om over te praten hebben in sociale situaties,” verklaarde Doron.

Amper zes maanden nadat de vrouw haar nieuwe functie uitoefende, was ze zo ziek dat zelfs de meest eenvoudige taken te ingewikkeld bleken. Noodgedwongen moest ze haar werk verlaten. Zelfs toen heeft Sainsbury’s meegewerkt om de overgang zo makkelijk en waardig te laten verlopen.

Doron geeft toe dat hij zelden sociale media gebruikt om bedrijven te loven, maar in dit geval wilde hij Sainsbury’s ontzettend bedanken. Door dik en dun hebben zij zijn moeder ondersteund.

Scroll naar boven