De meeste mensen maken hun alcoholdebuut voordat ze de wettelijke leeftijd hebben bereikt.
In Amerika is de wettelijke minimumleeftijd voor het kopen van alcohol 21 jaar. Het is echter nauwelijks een uitdaging voor tieners om bier, wijn en andere alcoholische dranken in handen te krijgen.
Een recente trend online laat jonge jongens en meisjes toe om alcohol te kopen – zonder zelfs maar identificatie te moeten tonen, schrijft The Mirror.
Hoewel jongvolwassenen boven de 18 jaar in de meeste staten legaal alcohol mogen drinken, is het pas 3 jaar later dat de wet hen in staat stelt om zelfstandig alcohol te kopen. De meeste mensen raken echter veel eerder vertrouwd met alcohol.
Gebruik van gezichtsmaskers voor alcohol
Op de populaire social media-app TikTok is een nieuwe trend opgedoken. In de korte virale clips zie je tieners die met succes bier, sterke drank en wijn kopen – ook al zijn ze niet meerderjarig. De methode is nieuw, eenvoudig – en lijkt duidelijk te werken.
In zekere zin maken ze gebruik van de coronaviruspandemie en de controverse rond het dragen van maskers in het openbaar.
Om geen geldig identiteitsbewijs te tonen, verkleden de jongeren zich als oudere mensen. Maar een extra detail maakt het voor het personeel veel moeilijker om door hun vermomming heen te kijken.
Gezichtsmaskers zijn de kers op de taart. Omdat we elkaar aansporen om ze te gebruiken nu de volksgezondheid in gevaar is, bedekken ze ongeveer de helft van het gezicht. Het enige dat overblijft voor de jonge jongens en meisjes is om de rest van hun lichaam te versieren met accessoires die je meestal kunt zien op oudere mensen.
Niets om aan te moedigen
Een pruik, een masker, een dikke bril en traditionele kleding kunnen iedereen er veel ouder uit laten zien. Maar het toevoegen van het gezichtsmasker gaat nog een stap verder. Immers, wie zou een oma die haar leven zou kunnen riskeren om boodschappen te doen, lastig vallen?
Hoewel het hele ding erg illegaal is, verdienen de clips met trotse tieners die hun bedrieglijke vaardigheden laten zien al snel miljoenen aan online views.
En ook al is dit niet iets om aan te moedigen, je moet toegeven dat het een ongelooflijke vertoning van creativiteit is. Hopelijk kan dit het bewustzijn van het winkelpersoneel verhogen, zodat deze trend geen alledaagse zaak wordt.
Net als bij de TikTok-richtlijnen zullen “beelden die de aankoop, verkoop of handel van onrechtmatig verworven goederen aanbieden, onmiddellijk worden verwijderd”. Het is moeilijk om clips te vinden die niet zijn verwijderd. Hier is een Youtube re-upload van de betreffende video. Wees gewaarschuwd dat het misschien snel wordt verwijderd vanwege wat hierboven staat vermeld.
Druk nu op die deelknop, zodat we een einde kunnen maken aan deze waanzin!