Een vrouw beweert dat een luchtvaartmaatschappij haar huisdier heeft gedood nadat ze hem in het vrachtruim had geplaatst waar hij is doodgevroren.
Maria Fernanda Echeverry zegt dat het personeel van de luchtvaartmaatschappij haar het levenloze lichaam van haar geliefde huisdier Homero heeft overhandigd nadat ze op 15 januari op haar bestemming was aangekomen.
Zij reisde tussen Puerto de Asis en Santiago de Cali in Colombia met luchtvaartmaatschappij EasyFly.
Zij postte een foto van zichzelf met haar lieve hond op Instagram waarin ze beschreef wat er was gebeurd en zei dat ze gerechtigheid zou krijgen voor haar huisdier.
Maria zei dat haar hond niet mocht reizen in het passagiersgedeelte en het personeel erop stond dat hij in het vrachtruim eronder moest gaan.
“Ze hadden mij verteld dat hij in de cabine kon reizen en op het laatste moment vertelden ze mij dat hij in het ruim moest gaan,” zei ze en voegde eraan toe dat ze erop stond dat hij met haar zou reizen, maar het personeel weigerde en zei dat ze haar vlucht zou missen.
“Ik heb aanbevolen en geëist dat ze hem op een veilige plek zouden plaatsen met de kist die ik had gekocht om comfortabel te reizen.
“Helaas, toen ik op mijn bestemming arriveerde, ontdekte ik dat mijn huisdier was overleden, toen ik uit het vliegtuig stapte rende ik om hem te zien om hem enthousiast te ontvangen en ik vond een schokkende scène, hij lag onder alle levenloze koffers, ze hadden hem niet gelokaliseerd zoals ze moesten en ze gaven hem niet genoeg ruimte om te ademen.”
Zij ging verder met te zeggen dat de luchtvaartmaatschappij de drager overhandigde zonder enige uitleg alsof het “een ander object” was.
In haar socialemediabericht zei Maria dat een dierenarts en expert in dierentransport haar had verteld dat het vliegtuig waar zij op reis was niet was uitgerust om de American Bulldog te vervoeren, omdat de lage temperaturen hypothermie en hypoxie veroorzaken bij het ras.
EasyFly heeft een verklaring afgegeven waarin staat dat Maria geen bewijs heeft overlegd dat Homero was gevaccineerd of documentatie die haar zou toestaan de hond aan boord te nemen, volgens [LadBible](https://www.ladbible.com/news/news-woman-accuses-airline-of-killing-her-dog-during-a-flight-20210118).
Het bedrijf voegde eraan toe dat het de verantwoordelijkheid van de eigenaar is om te weten of hun huisdieren in staat zijn om te reizen, omdat zij de fysieke en emotionele behoeften van het dier zouden moeten kennen.
Volgens rapporten heeft het kantoor van de procureur-generaal gezegd dat zij het incident onderzoeken en transportbedrijven eraan herinneren aan hun “juridische verplichting om het leven en de fysieke of emotionele integriteit van de dieren en gezinnen die hun diensten gebruiken, te garanderen”.
Ik hoop dat Maria gerechtigheid krijgt voor haar lieve hond. Mijn hart gaat naar haar uit voor het verlies van haar geliefde hond.
Rust in vrede Homero.