Een moeder die al 45 jaar vegetariër is was geschokt toen ze haar McDonald’s vegetarische hamburger naar binnen hapte en ontdekte dat ze eigenlijk gebakken kip had gekregen.
Louise Davies, 50 jaar, zei dat ze ‘onmiddellijk’ moest overgeven nadat ze zich aan de hamburger had vastgeklampt. Ze voelde zich zo onwel dat ze de volgende 12 uur niet meer kon eten, meldt Gloucestershire Live.
Louise bezocht de McDonald’s drive-thru in Hardwicke, Gloucester, met haar 11-jarige dochter om te vieren dat de schoolvakantie was begonnen.
Ze bestelde een Engelse Vegetable Deluxe burger voor zichzelf, die twee rode peper en pesto goujons had moeten bevatten, maar toen ze in de burger beet realiseerde Louise zich al snel dat ze vlees geserveerd had gekregen.
Ze zei: “Ik werd meteen misselijk, want ik heb al meer dan 40 jaar geen vlees meer gegeten. De textuur en alles… Ik moest gewoon snel naar het toilet.”
“Dat is het effect dat vlees op me heeft. Zelfs de geur ervan vind ik niet lekker.”
“Ik heb het niet echt opgegeten, ik beet erin en ik moest meteen overgeven. Ik spuugde het uit en moest overgeven.”
“Ik dacht er niet aan om er in te kijken, ik dacht dat het een groenteburger was.”
Louise zei dat ze 12 uur niet kon eten nadat ze in de kipburger had gebeten omdat ze zich zo onwel voelde.
McDonald’s heeft hun excuses aangeboden voor de fout en heeft beloofd een onderzoek in te stellen naar wat er is gebeurd.
Maar Louise heeft gezegd dat ze de fastfoodketen na het incident niet meer kan vertrouwen.
Ze voegde eraan toe: “Het deed me denken aan toen ik een kind was in de keuken van mijn oma, gewoon de smaak ervan. Ik werd er toen al misselijk van.”
“Ik kan er nu niet meer op vertrouwen dat iets van McDonald’s vegetarisch is. Het is eerlijk gezegd niet de beste plek om vegetarisch voedsel te krijgen als ze zo slordig zijn. Ik voel me boos en een beetje verraden.”
Een woordvoerder van McDonald’s zei: “We erkennen absoluut dat het niet acceptabel is om vlees te serveren wanneer ons vegetarische product is besteld, en we bieden onze oprechte excuses aan de klant aan voor de fouten die in dit geval zijn gemaakt.”
“Dit was gewoon niet goed genoeg.”
“We hebben een aantal procedures om onjuiste bestellingen te voorkomen maar in dit geval werden deze duidelijk niet gevolgd, en we onderzoeken waarom dit gebeurde.”