Een zesjarig meisje begon zich te verstikken in stukken van een mondkapje dat in kipnuggets werd gevonden, beweert haar moeder.
Laura Arber zei dat ze de ontdekking deed in ten minste twee van de 20 klompjes die ze gisteren voor haar kinderen had gekocht van de fastfoodtak in Aldershot, Hampshire.
De 32 jarige had drie van haar vier kinderen mee naar het restaurant genomen om de orde op te nemen alvorens zij terug naar het familiehuis leidden om van hun maaltijd te genieten.
Ze zei: ‘Mijn dochtertje begon net te stikken en ik stak mijn vingers in haar kee. Ik dacht wat is dit in hemelsnaam?
Ik dacht niet eens dat het de kipnugget kon zijn, maar keek naar de verpakking en alles wat je kon zien was een blauw mondkapje van een andere kipnugget.
En het masker is erin gebakken, als een deel van het mengsel en het is duidelijk een masker. Je kunt de naad zien.
Na een gesprek met het filiaal aan de telefoon ging Laura naar de winkel om de manager te spreken en ze beweert ze dat de nuggets niet ter plaatse zijn gebakken.
Laura beweerde dat ze geen verontschuldiging kreeg en was geschokt dat het restaurant niet stopte met het serveren van nuggets.
De moeder voegde eraan toe: ‘En het ergste was dat ze doorging met het serveren ervan. Voordat ik vertrok zei ik: ‘Ga je ze blijven serveren?
En ze gingen door met serveren en dat was het grote ding voor mij. Ik kon gewoon niet geloven hoe het management ermee omging.
Wat als ik de kamer uit was gelopen en mijn dochter was gestikt? Ze had kunnen sterven. Het is een fractie van een seconde.
En ik denk dat we net uit een pandemie zijn gekomen en dat er een gezichtsmasker in de kipnugget van mijn kind zit.
Laura’s zoon is geboren op de intensive care en ze verbleef in een accommodatie van Ronald McDonald House Charities UK voor gezinnen waarvan de kinderen erg ziek zijn in het ziekenhuis.
Ze zei dat ze het bedrijf altijd goed vond vanwege de manier waarop ze haar hielpen, maar zei dat haar ervaring gisteren haar bitter teleurgesteld achterliet.
Een McDonald’s woordvoerder zei: ‘Het spijt ons zeer om te horen over de ervaring van deze klant.
Voedselveiligheid is voor ons van het grootste belang en we leggen grote nadruk op kwaliteitscontrole, waarbij we strenge normen hanteren om onvolkomenheden te voorkomen.
Toen de zaak onder de aandacht van ons personeel werd gebracht, boden we onze verontschuldigingen aan, boden we een volledige terugbetaling aan en vroegen we de klant om het product te retourneren, zodat we de zaak verder konden onderzoeken en het betrokken product konden isoleren.